Tapi bidang insurans general Kak Zai tengok camtu je - agak tradisional, tak banyak yang berubah. Ejen lama (yang agency dah lebih 20 tahun) masih selesa. Takde effort sangat nak move ke online. Atau tak reti? Mungkin diaorang selesa sebab tak ramai generasi baru berminat nak tapau market?
Kemon gen Y, gen X ni bila lagi nak ambik peluang? You can DU-IT. Memang insurans general ni mula-mula susah sikit. Ramai ejen baru yang buat kejap je give up. Sebab komisyen rendah, pesaing banyak, dan tak pandai sepak terajang lagi. Tapi jika bertahan, satu masa nanti mesti mesti boleh jadi JERUNG. Masa tu kira duit je la.
Kak Zai start 2015 buat online dari rumah secara part time. Lepas 1 tahun fulltime sewa ofis kecik, lepas 2 tahun pindah shoplot bawah. Hah tengok.. Tak terbakor ke?
Start sekarang dan tuai hasil lagi beberapa tahun. Tengok speed masing-masing la. Kak Zai yang speed macam kayuh basikal lipat ni pun boleh.. Apa lagi korang yang pakai GTR 600 kuasakuda. Kejap je boleh tapau market.
Kereta/motor kat Malaysia terlalu banyak memang tak abis makan sorang. Meh la jemput makan sekali. Especially kalau awak ada buat bisnes dalam automotif - ada bengkel ke, carwash ke. Buat la insurans sekali. Sebab dua-dua bisnes ni akan complement each other. Rojer akak kalau nak belajar.